Kako se čas obdarovanja izkoristi za povečanje prodaje?

Kako se je čas obdarovanja in daril izkoristil za povečanje prodaje.

Čas praznikov je za oglaševalce prav gotovo še nekoliko bolj poseben kot za vse ostale. Vsi so v nestrpnem pričakovanju in nakupnem razpoloženju, tako da je nakupna namera ljudi v takšnem obdobju bistveno višja. Na drugi strani ponudniki proizvodov in storitev s svojimi promocijami seveda prav nič ne zaostajajo, kar ustvarja močno konkurenčno okolje. Kako vse te praznične občutke preoblikovati v sam nakup, lahko postane prava umetnost.

Velikokrat slišimo, da je prava zmagovalna formula: drugačnost, edinstvenost, izstopanje iz povprečja. Pa je res to tako enostavno doseči? Kako ljudje zaznavajo naš produkt/storitev je prednost v vsakdanjem trženju, v tem obdobju, pa je to lahko naša ključna prednost.

5 psiholoških načel, ki so močna podlaga za praznične marketinške akcije.

  1. Vesela praznična občutja

Praznično obdobje je vesel čas leta. Ko so ljudje veseli/pozitivni so pripravljeni porabiti več denarja. Čeprav se nam vse skupaj zdi logično, je skozi praznične akcije potrebno vzbuditi ta občutek sreče in veselja.

Avstralski trgovec s knjigami Booktopia je v tem času pričel z marketinško kampanjo, preko katere ponuja tematske igrače. Te igrače na njihovo spletno stran privabljajo obiskovalce. Ljudem v glavah vzbujajo praznično vzdušje, obenem pa promovirajo svojo blagovno znamko »brand«. Ta topla občutja, povečujejo nagnjenja ljudi da kupujejo pri Booktopii.

povečanje prodaje primer 1

 

  1. Vzbujanje pričakovanj

Vsi poznamo adventni koledar. V ljudeh vzbuja pričakovanja in gradi predvidevanja. Naši možgani delujejo tako, da čutimo večje veselje ko nagrado pričakujemo, kot pa ko jo dejansko dobimo. Vsakršni viri pričakovanja, skriti popusti, nenadne akcije, tako ustvarjajo navdušenje nad neznanim (in posledično našo znamko).

Google Santa Tracker je odličen primer. Decembra vsak dan sprošča novo vsebino in s tem se blagovna znamka hitreje opazi. To da nas nekdo opazi, pa že veliko pomeni.

povečanje prodaje primer 2

 

  1. Končni datum marketinških akcij

Najslabši del decembrskega razpoloženja? Prej ali slej se zaključi. Nagradne igre, akcijske cene, božične akcije, morajo imeti jasen datum konca. Takšni datumi bistveno vplivajo na psiho potrošnika, saj dajejo občutek da nekaj lahko izgubijo/spustijo. Ko imamo občutek lastništva nad nečem, nočemo da nas ta občutek zapusti. S prikazom dni, ur, minut,.. hitreje dosežemo da stranka takoj odreagira.

povečanje prodaje primer 3

 

  1. Prilagojeni izdelki in sporočila

To je čas izmenjevanja. Ne samo izmenjevanja daril, ampak tudi vsebine. Personalizirane stvari imajo veliko večjo vrednost v naših očeh.  Strankam je potrebno omogočiti, da prilagodijo sporočilo ali izdelek, ki je namenjen njihovim najljubšim.

povečanje prodaje primer 4

Povečanje prodaje primer 5

 

  1. Vzajemnost

Poleg že prej omenjene izmenjave daril, decembrsko vzdušje v nas vzbuja občutek da moramo darilo nekomu vrniti. Uspešne marketinške akcije svojim strankam tako ponujajo darilo. Unikatno darilo, ki ni samoumevno za vsakogar. To darilo je lahko popust pri naslednjem popustu ali pa kakšen dodatni izdelek. Takšne akcije vas spomnijo na vzajemnost in vas spodbujajo, da se vrnete in ponovno opravite nakup.

 

Vsi smo pričakovali, da se bo letošnja sezona praznikov začela z dominantnim »bombardiranjem«  preko vseh možnih kanalov. Nekako smo imeli prav, a čudeži se vseeno dogajajo.

Kdo bi si mislil, da bo ravno oglaševalska industrija, ki je pogosto po krivem okrivljena za povečevanje razdora med bogatimi in revnimi, tisti junak,  ki nas bo vse še bolj povezala?

Letošnje marketinške akcije nekaterih multinacionalk, so prav gotovo pokazatelj da dobro v ljudeh še vedno obstaja.

https://www.youtube.com/watch?v=Ouu6LGGIWsc

https://www.youtube.com/watch?v=aFPcsYGriEs

https://www.youtube.com/watch?v=VDinoNRC49c

https://www.youtube.com/watch?v=yRoE0d0YL58

 

Vesele praznike!

Dejan Kojić, AdStar

 

Vir:

http://www.forbes.com/

http://www.adlibbing.org/

www.sellbrite.com